Onsdag d. 4. november kl. 9:00 åbner SMV:Digital en ansøgningsrunde for virksomheder, der søger hjælp til – via digitale systemer, automatisering eller e-handel – at forbedre deres eksportsituation.

Afhængigt af deres størrelse og modenhed, kan virksomheder ansøge om vouchers på hhv. 25.000 kr., 100.000 kr. eller 250.000 kr.

Forskellige krav til vouchers

25.000 kr.- voucheren er til privat rådgivning målrettet e-eksport (salg via digitale kanaler til udenlandske virksomheder og forbrugere) for virksomheder med højst 20 ansatte. Forløbet indeholder også et opstarts-webinar.

100.000 kr.- voucheren er til privat rådgivning for virksomheder, der har brug for hjælp til at finde den rette digitale løsning eller som har brug for rådgivning omkring indkøb og implementering af digitale systemer, automatisering eller e-handel, der kan styrke virksomhedens eksportsituation.

250.000 kr.- voucheren er for virksomheder, som er klar til at investere i digitale systemer, automatisering eller e-handelsløsninger, der kan styrke deres eksportsituation. Voucheren indeholder tilskud til indkøb af hardware eller software, hvor tilskuddet udgør 25% og maksimalt 200.000 kr. Vælger virksomheden at investere i en abonnementsbaseret løsning, støttes udgiften i op til 2 år. Voucheren indeholder derudover 50.000 kr. til privat rådgivning om implementering af investeringen.

Puljens formål er at styrke virksomhedernes tekniske/digitale kapacitet til at eksportere, hvorfor virksomhedernes projekter og rådgivning skal have primært fokus på dette.

Praktisk info

Du kan ansøge om hjælp gennem de forskellige vouchers på SMV:Digitals hjemmeside. Der kan gå op til 5 uger, før du modtager svar på din ansøgning.

Det er et krav, at man som virksomhed medfinansierer sit projekt. Rådgivningsvoucheren dækker 50% og du skal medfinansiere med enten kontant betaling eller egne afholdte timer.

Investeringsvoucheren dækker 25% og resten skal medfinansieres kontant. Hele investeringen er afskrivningsberettiget for virksomheden.

Du kan læse mere om eksportpuljen og hente ansøgningsskemaer her

Få gode råd til hvordan du skal udforme din ansøgning her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Om os

GTS-foreningen er brancheforening for de syv danske GTS-institutter. Vi varetager vores medlemmers interesser og arbejder for at gøre dem kendt - og anerkendt - for at løse nogle af de største udfordringer, Danmark står overfor. Via forskning og teknologi former GTS-institutterne fremtidens innovative og konkurrencedygtige erhvervsliv. Det skaber job, vækst og velfærd.


Kontakt

GTS
Godkendt Teknologisk
Service

Gregersensvej 1
DK-2630 Taastrup

Telefon: +45 45 16 26 26
info@gts-net.dk

Feed

5 pct. af forsvarsbudgettet bør gå til forskning - udover det der i forvejen er afsat. Vi kan noget i DK, og det bør vi satse endnu mere på for at styrke vores sikkerhed, siger @stinuslindgreen til forsknings- og forsvarspolitisk konference.