Gennem virksomhedstilpassede forløb hjælper Servitize.DK danske virksomheder med at implementere servitization i forretningen. Det har bl.a. været til glæde for BSV Krantilbehør, hvor et forløb har ført til et helt nyt mindset i virksomheden.

BSV Krantilbehør er en solid, dansk smedevirksomhed med knap 30 medarbejdere, etableret i 1960 og med en eksportandel på omkring 60 procent.

Lidt af en øjenåbner

I mange år handlede det udelukkende om produktion og drift, men gennem et Servitize-forløb har BSV Krantilbehør fået et helt nyt syn på deres egne kompetencer.

“Vi har slet ikke været gode nok til at fortælle kunderne, hvad de egentlig får, når de handler hos os”, forklarer Flemming Jensen, administrerende direktør for BSV Krantilbehør.

“I begyndelsen vidste vi ikke engang, hvad ordet servitize betød. Men det fandt vi ud af, da de to konsulenter fra Force præsenterede konceptet for os. Det lød rigtig spændende at få gratis rådgivning og sparring fra erfarne og dygtige konsulenter og prøve at tænke vores produkter som mere end et stykke løftegrej, men som en service, en oplevelse og en kunderelation, der leveres sammen med det fysiske produkt.”

Forløb har haft afgørende betydning

I samarbejde med konsulenterne fra Servitize.DK fik virksomheden åbnet øjnene for, at de rent faktisk sad med et enormt stærkt produkt, og at de i langt højere grad skulle lægge vægt på virksomhedens kompetencer og demonstrere produkternes værdiskabelse hos kunden.

For Flemming Jensen endte samarbejdet med Servitize.DK med at have en massiv betydning. Med den rette rådgivning fra Servitize.DK fik virksomheden et helt nyt syn på deres produkter, og samarbejdet har ifølge Flemming Jensen ført til et nyt ’mindset’ i virksomheden.

”Det har været en kæmpe øjenåbner for os. Vi har fået afklaret, hvordan vi skaber værdi for kunden. Førhen troede vi, at det kun var prisen, det handlede om. Nu ved vi, at når du handler med BSV, så køber du en ”pakke”: Originale reservedele, certifikater, stor teknisk viden, skræddersyede specialløsninger, hurtig reaktionstid og meget mere.”

Læs den fulde case her

Om Servitize.DK
Gennem virksomhedstilpassede forløb hjælper Servitize.DK danske virksomheder med at implementere servitization i forretningen. Det gøres ved at understøtte udviklingen af konkrete produkt-servicekoncepter, gennem fokus på strategi, ledelse, teknologi, design, organisering og netværk i den enkelte virksomhed. Alt dette knyttes tæt til forskningen, der blandt andet skal belyse, hvordan servitization kobles til den strategiske digitale transformationsproces, som mange virksomheder står over for.

Hvem står bag?
Servitize.DK er et samarbejde mellem GTS-institutterne FORCE Technology, Teknologisk Institut og Alexandra Instituttet, og CBS og Aarhus BSS Herning BTECH. Projektet støttes økonomisk af Industriens Fond.

Læs mere om Servitize.DK her

 

Foto: FORCE Technology

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Om os

GTS-foreningen er brancheforening for de syv danske GTS-institutter. Vi varetager vores medlemmers interesser og arbejder for at gøre dem kendt - og anerkendt - for at løse nogle af de største udfordringer, Danmark står overfor. Via forskning og teknologi former GTS-institutterne fremtidens innovative og konkurrencedygtige erhvervsliv. Det skaber job, vækst og velfærd.


Kontakt

GTS
Godkendt Teknologisk
Service

Gregersensvej 1
DK-2630 Taastrup

Telefon: +45 45 16 26 26
info@gts-net.dk

Feed

5 pct. af forsvarsbudgettet bør gå til forskning - udover det der i forvejen er afsat. Vi kan noget i DK, og det bør vi satse endnu mere på for at styrke vores sikkerhed, siger @stinuslindgreen til forsknings- og forsvarspolitisk konference.