WizeFloor

WizeFloor skal udbredes til hele Skandinavien

Alexandra Instituttet og Atea indgår samarbejde for at nå bredere ud med det meget efterspurgte WizeFloor, som kombinerer læring, leg og fysisk aktivitet i et interaktivt læringssystem, der styres med kroppen. Det bliver allerede brugt på landets skoler, daginstitutioner, hospitaler, plejehjem og demenscentre.

Udviklerne fra Alexandra Instituttet regner med, at man ved hjælp af Ateas netværk vil kunne tilbyde endnu flere den populære løsning. Atea ser også frem til samarbejdet, som kan blive starten på et skandinavisk forretningseventyr:

-Gulvet er meget eftertragtet. Vi forventer os meget af produktet både i Danmark og resten af Skandinavien. Det vil revolutionere undervisningen, siger Morten Bjørklund, produktchef hos Atea.

WizeFloor er software og hardware kombineret med leg og læring

WizeFloor er en samlet software- og hardware-løsning, som kombinerer læring, leg og fysisk aktivitet. Fra en projektor i loftet projiceres forskellige læringsspil og andre aktiviteter ned på gulvet, og brugerne skal bruge kroppen som ”mus” ovenpå gulvfladen og samarbejde for at løse geometriopgaver, tallinjeopgaver, geografi-quizzer, ord-puslespil, eller sprænge ”vokal”-balloner i ballonspillet. Der er over 20 forskellige apps, og via en skabelon er det muligt at lave sine egne spil, som man kan dele i ”skyen”. Der eksisterer allerede hundredvis af spil til WizeFloor inden for stort set alle fag.
Siden pilotprojektet ”Vidensbrønden” blev startet i 2006, er der sket meget. Projektet vandt en Red Dot Design Award i 2007, og er løbende blevet videreudviklet i tæt samarbejde med lærere, pædagoger og børn. I dag sælges WizeFloor i over 20 lande – fra Storbritannien til Saudi-Arabien.
Læs mere