Nyt fra fronten: Neurale netværk, unity og kortdata

Kom og få en praktisk introduktion til at arbejde med kortdata fra den virkelige verden, når en af Alexandra Instituttets eksperter fortæller i detaljer om sine erfaringer med at gøre Kortforsyningens højdemodel tilgængelig som et plugin til spilmotoren Unity.

Præcis og regelmæssigt opdateret kortdata danner i disse år basis for mange nye forretningsområder. Der arbejdes med enorme datasæt af svingende eller utilstrækkelig kvalitet og brugere, der forventer levende og responsive applikationer. Hør om Alexandra Instituttets arbejde med gpu programmering, shaders og c++ til javascript krydskompilering, og få et indblik i, hvad man kan forvente af tilgængelig kortdata anno 2017.

Kortløsninger fra Google og Apple har sat barren højt, og den lavere kvalitet af offentlig tilgængelig kortdata skuffer ofte håbefulde kunder. Hør om hvordan man i jagten på bedre data genskaber 3D geometry ud fra flade overflyvningsbilleder i 2D via neurale netværk.

Som afrunding vil det blive diskuteret, hvorvidt og hvordan det er muligt at etablere et åbent og tilgængeligt datasæt af en kvalitet, der kan konkurrere med proprietære løsninger fra internationale spillere.

Arrangementet afholdes den 12. december fra kl. 17:30 til 19:30 hos PROSA – Forbundet af It-professionelle, som står bag arrangementet. Det vil være gratis at deltage for medlemmer af PROSA, mens det for ikke-medlemmer koster 105 kr. at være med.

Oplægsholder

Magnus Koch arbejder som grafikingeniør hos Alexandra Instituttet og har bred erfaring med at tage ny forskning i praktisk anvendelse inden for realtidsrendering, gpu programmering og fysisk simulering. Derudover deltager en specialist fra Alexandra Instituttets AI-center.

Tilmeld dig her