Euronome Analyzer skruer op for væksten med DCAKI

– Vi ville have vanskeligt ved at få den samme løsning andre steder og under samme tag. Centret er som en honningkrukke for os, der gør vores forretningside til en realitet på kort tid, til bedste kvalitet og god pris. Sådan lyder det fra adm. direktør i Euronome Analyzer, Ulrik Kirchheiner.

Netop flyttet ind

Firmaet har netop fået nøglerne til deres nye afdeling i Dansk Center for Anvendt Kunstig Intelligens, DCAKI, hvor de er flyttet ind den 1. september 2017.

Euronome Analyzer er ekspert inden for analyse af digital kommunikation i virksomheder med over 50 ansatte. Ulrik Kirchheiner og Per Lassen, der har stiftet firmaet, har med hjælp fra Centre for Information Management på Loughborough University regnet sig frem til, at en gennemsnitlig dansk virksomhed bruger ca. 45 øre pr. lønkrone til e-mail aktivitet.

– Vi arbejder ud fra en tese om, at mails til stadighed, og i lang tid fremover vil være den ultimative stressfaktor og kilde til ineffektiv og dårlig kvalitet på det udførte arbejde. Vi har tal, der viser, at kun 15% af vores mails er relevante og kræver, at vi handler, 39% af alle mails er blot information – typisk ”nice to know, 29% er unødvendige – typisk cc mails, 17% er irrelevante.

– Vores løsning tilvejebringer de relevante mails ved brug af ontologi, semantik og kunstig intelligens analyseret gennem den daglige kommunikationsstrøm. Det betyder mindre spiltid, mindre stress, og det gør arbejdspladsen og hverdagen til et bedre sted at arbejde og forøger den enkelte medarbejders evne til at skabe større overskud per lønkrone, siger Ulrik Kirchheiner, og fortsætter:

Vi har brug for softwareingeniører og machine learning eksperter. Vores løsning er digital, så vi har brug for den ekspertise der specielt har fokus på kunstig intelligens, og det er centerets spidskompetence. Centeret giver os et kick og et boost, som er umuligt at finde samlet andre steder.

Læs mere her