community_conference_nyhedb

Community Conference – en dag fyldt med gode råd om sociale medier og communities

Ved årets Community Conference i maj gav eksperter og praktikere deres bud på, hvilken værdi communities og sociale medier kan tilføre virksomheder.

“Hvordan kan man bruge communities til at udvikle sin forretning?”, “Hvordan organiserer man arbejdet med sociale medier internt i organisationen?” og “Kan man bruge sociale medier til andet end markedsføring?”. Disse spørgsmål forsøgte en række keynotes og workshops at besvare i løbet af dagen.

Alexandra Instituttet var medarrangører af konferencen gennem innovationskonsortiet Community Based Innovation, der tilstræber at give virksomheder og deres brugere adgang til nye tekniske og forretningsmæssige tilgange til community-baseret innovation.

Vi har kogt de bedste budskaber fra dagen ned til tre overordnede principper, man bør have in mente, når man vil tilføre sin virksomhed værdi gennem sociale medier og communities. Communities kan nemlig skabe en værdi, som penge ikke kan købe! Sådan lød en af hovedpointerne fra Rachel Happe fra The Community Roundtable.

1. Tænk internt før eksternt

2. Skab venskaber, ikke bekendtskaber og

3. Godt indhold er nøglen til succes

Læs uddybning af budskaberne via Alexandra Instituttets hjemmeside.