I GTS-foreningen løser vi bl.a. administrative opgaver på vegne af vores medlemmer.

Hvem er vi – og hvad laver vi?

GTS-foreningen er sekretariat for de 9 GTS-institutter. Vi er fem medarbejdere i sekretariatet. Vi samarbejder med bl.a. Uddannelses- og Forskningsministeriet, interesseorganisationer og vores medlemmer om at udvikle Danmarks teknologiske infrastruktur.

Sekretariatets hovedopgave er at omsætte GTS-nettets fælles målsætninger og politiske beslutninger til konkrete aktiviteter.

Aktiviteter udadtil

Sekretariatet repræsenterer GTS-nettet udadtil gennem mødeaktiviteter med en lang række interessenter, deltagelse i konferencer, arrangementer, arbejdsgrupper, høringer og bidrag til den offentlige debat inden for den forsknings- og innovationspolitiske dagsorden.

Aktiviteter indadtil

Sekretariat betjener desuden GTS-nettets interne arbejdsgrupper og netværk, og vi koordinerer visse forretningsmæssige aktiviteter på vegne af GTS-nettet fx inden for klima, servicesektoren og den offentlige sektor.

Udgivelse af rapporter og analyser

På vegne af GTS-nettet udgiver vi løbende en række analyser, hvor vi giver et fælles bud på, hvordan GTS-nettet bedst muligt kan varetage sin rolle i det danske innovationssystem. Analyserne kan du finde under Publikationer.

Performanceregnskab

Hvert år udgiver vi i samarbejde med Styrelsen for Forskning og Innovation et performanceregnskab, som viser GTS-nettets udvikling og nøgletal for det pågældende år. Læs det seneste Performanceregnskab.

Hjemmeside

I samarbejde med redaktører fra de ni institutter, er vi i sekretariatet ansvarlige for opdatering og vedligeholdelse af hjemmesiden. Hvis du ønsker at få en ugentlig oversigt over nyheder, artikler og arrangementer, så tilmeld dig vores nyhedsbrev. Har du nogle kommentarer, så send dem til informationschef Dorthe Christiansen: dc@gts-net.dk