data

Hvor datadreven er din virksomhed?

Teknologisk Institut har under det nationale projekt `Produktion i Danmark´ udviklet et simpelt evalueringsværktøj, der fortæller hvor datadreven din virksomhed er sammenlignet med andre danske virksomheder.
Standarder

Organisering og udvikling af standarder

Standarder bliver udviklet af en ekspertgruppe. I praksis er det de enkelte nationale standardiseringsorganisationer der udpeger de nationale eksperter, som er medlemmer af internationale eller europæiske komiteer og arbejdsgrupper. I Danmark foregår standardiseringsarbejdet på fire niveauer: dansk, nordisk, europæisk og internationalt niveau. Det europæiske og det internationale arbejde er det dominerende.
DHI og de unge inspirerer hinanden
,

DHI og de unge inspirerer hinanden

Kan børnehavebørn indsamle brugbar data om jord- og vandforhold? Kan en lille tap på vandhanen gøre os mere opmærksomme på vores vandforbrug? Kreative løsninger blev præsenteret for DHI, da 2.X fra Rungsted Gymnasium var på besøg hos DHI for at prøve innovative idéer af.
brugerne
,

Når brugerne udvikler medicinsk udstyr

Optimal behandling af ens nærmeste ligger højt på ønskesedlen hos alle pårørende, og nogle vælger selv at gribe ind i stedet for at vente på, at ”systemet” kommer med løsningen på lige netop deres problem. Selv om brugerne allerede spiller en central rolle i udviklingen af medicinsk udstyr, kan de få en endnu større betydning for udvikling af fremtidige produkter gennem såkaldt ”disruptiv innovation”.
fejl
,

At finde systemets spøgelser og fejl

I dag ser vi et stadigt stigende antal elektriske apparater, der gør vores hverdag mere effektiv, bekvem, sikker og underholdende; men når antallet stiger, øges risikoen for fejl. Gennem reverberation projektet har DELTA arbejdet med at finde og karakterisere disse fejl og derefter påvise fejlårsagen, så fejlen kan rettes og sikre den fremtidige drift af systemerne.
Successiv bill

Brugertest af produktet gjorde forskellen

Du kender det måske fra dig selv: Du sidder og arbejder og pludselig mister du dine friske øjne og evnen til at sætte dig i modtagerens sted. Den udfordring stod Henrik von Scholten fra firmaet Successiv med. Men så fik kan sat nye vinkler på sit kommende produkt med Alexandra Instituttet via Videnkupon.